Oyun Dedektörü Oyunlar Counter-Strike: Global Offensive Atölye Rehber Model (.mdl) dosyalarını Kaynağa Çevirme ve Derleme
Model (.mdl) dosyalarını Kaynağa Çevirme ve Derleme
ByDexter
Model (.mdl) dosyalarını Kaynağa Çevirme ve Derleme
0
41
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konuyu Okuyanlar:1 Ziyaretçi
Şuan Offine!
Şuan Offine!
ByDexter Yetkili
*****
Yetkili
  • Konular22
  • Mesajlar25
  • Rep puanı 1
[Resim: 26a0.png] Lütfen model yapımcısından izinsiz düzenleme yapmayınız.
Bu Konuya başlamadan önce bazı indirmemiz gereken progamlar bulunmaktadır.
Crowbar 0.64 Versiyon > ( Decomp - Comp ana progam )
VTFEdit 1.33 Versiyon ) > ( Görsel Editleme )
Blender 2.81a Versiyon ) | Blender Source Tools 3.0.3 Versiyon [2.80+ Blender) > ( Materyalleri çekme ve isimlerini değiştirme )

Şimdi başlıyalım
1-) Modelimizi seçip Decompile edelim
[Resim: VLTgKo.png]
İlk önce üst " Browse... " kutucuğına tıklayıp decomp etmek istediğimiz modeli seçiyoruz ben kendi bayrağımı seçtim dosyalar mdl olmak zorundadır, ardından .mdl decomp halinin çıkmasını istediğimiz yeri seçmek için ikinci alttaki " Browse... " kutucuğına tıklayıp seçiyoruz ardından Decompile butonuna tıklıyoruz.
2-) Decompile dosyasını düzenleme
Karşımıza gelen .qc dosyasını açıyoruz
{ ( Decomp )
$cdmaterials "models\dexter\mapperflag\"
$modelname"dexter\mapperflag\bayrak_diregi_dexter.mdl"
}
Dosyalarını kendimize göre editliyoruz
{ ( Edit )
$cdmaterials "models\dexter\haritabayrak\"
$modelname"dexter\haritabayrak\bayrak_diregi_dexter.mdl"
}

3-) Material dosyalarını bulma/çekme ve son işlerimi tamamlama
Blender ile hızlıca bulabiliriz fakat başlamadan önce Blender Source Tools'umuzu Blenderımız ile ilişkilendirmeyiz
[Resim: VLTsxH.png]
Source Tools blendera ilişkilendirme işlemi -> indirdiğimiz sourcetools.rar dosyasını dizesini açalım .RAR'dan çıkarmayın 2.81a blenderımızın sol üstünde bulunan " Edit " kutusuna basıp orda gelen menüden en alttaki " Preferences " seçeniği seçiyoruz sonra karşımıza gelen menüden soldan " Add-ons " dosyasını açıyoruz sonra en sağ üstteki " Install... " basıp sourcetools.rar dosyamızı seçiyoruz ve yüklüyoruz sonra " Install... " altında bulunan " Search " kısmına Blender Source Tools yazıyoruz sonra gelen Import-Export: Blender Source Tools solunda ki kutucuğu tikliyoruz.
[Resim: VLThwU.png]
Şimdi material dosyalarını çekebiliriz ve isimlerini değişebiliriz " $cdmaterials " yazan klasör dizesine giriyoruz blenderımıza dönüğ en sol üstteki " File " kutucuğuna tıklayıp " Import " geliyoruz " Source Engine " seçiyoruz ve .smd ve .qc dosyalarımız yüklüyoruz ardından sağ taraftaki bayrak_diregi_dexter.smd dosyamızı açıyoruz ve Modifiers kısımı bizi karşlıyor onun üstündeki yerin üçgenin basıyoruz ve materyaller dosyaları karşımıza gelicekdir onları az önce açtığımız cdmaterials dizeninden .vtf ve .vmt dosyalarını alıyoruz isterseniz bunları VTFEdit progamız ile editliyebilirsiniz
NOT: cdmaterials yazdığımız yeri bunların vmt kısmınada yazmamız gerek .vmt VTFEdit ile açıyoruz ( "$baseTexture" "models\dexter\haritabayrak\dosyaadi" ) olarak düzeltiyoruz.

[Resim: VLTBpA.png]
Şimdi .smd dosyamızı exportliycaz blenderdan önce üstten 4. seçeneğimize tıklıyoruz Export Path yerimizi seçiyoruz sonra Export Formatını SMD seçiyoruz exportluyoruz ve materyallerimizi csgo/materials atıyoruz.
4-) Editlediğimiz modeli compile etme
[Resim: VLTcHj.png]
Crowbarımızı tekrar açıyoruz " Compile " kısmına geliyoruz .qc dosyamızı " Browse... " tıklayıp seçiyoruz dosyamızın .mdl çıkmasını istediğimiz yeri belirliyoruz, Options kısmında ki " Game that has the model compiler: " kısmından Counter-Strike: Global Offensive seçip compile ediyoruz
Dikkat: Compile etmeden önce materyalleri csgo/materails kısmına doğru bir şekilde atmış olmamız gerekmektedir
ardından çıkan dosyamıza Counter-Strike: Global Offensive SDK progamızda ki Model Viewer ile açıp bakabilir açmak için önce onu csgo/models yüklememiz gerek yükledikden sonra kontrol ediniz ve her şey düzgün ise işlemimiz başarılıdır.

Yapamadığınız kısmı konun altına yazınız.
[Resim: GmjwZ2.png]


Hızlı Menü: